Powrót do domów
Solomon i Binyam mieszkali w ośrodku od kwietnia 2020, czyli prawie rok. Teraz wrócili do swoich domów i są szczęśliwi z tego powodu. Ta chwila wzrusza, ale też rodzi pytania: czy będzie im tam dobrze? Czy nie będą mieli pokusy, by wrócić na ulicę? Czy będą się uczyć po lekcjach? W ośrodku mieli dużo wygody, rozrywki, kolegów, plan dnia. Ich domy są bardzo biedne, a wokół mogą spotkać kolegów z ulicy, którzy mogą ich próbować wyciągnąć z domu. Główna zmiana to oni sami- to już nie są ci sami chłopcy, którzy przyszli do ośrodka. Wierzę, że im mega zależy na swojej przyszłości. Wierzę też, że dorastanie w rodzinie (o ile nie jest patologiczna) jest lepsze niż dorastanie w ośrodku, choćbyśmy nie wiem jak się starali. Wierzę w nich. Oni też wierzą w siebie i mają marzenia. Solomon i Binyam są w Awassie, kontynuują edukację w tej samej szkole, więc nie pożegnaliśmy się z nimi. Będziemy nadal im pomagać w lekcjach i wspierać ich rodziny, by mieli jak najlepsze warunki do życia i nauki jak to możliwe.
Solomon and Binyam have been living at the center since April 2020, which is almost a year. Now they have returned to their homes and are happy about it. This moment is touching, but also raises questions: will they be fine there? Will they not be tempted to go back to the street? Will they learn after school? At the center they had a lot of comfort, entertainment,frieu, and a daily schedule. Their homes are very poor, and around they may meet street mates who may try to get them out of the house. The main change is themselves – they are no longer the same boys who came to the center. I believe that they really care about their future. I also believe that growing up in a family (as long as it is not pathological) is better than growing up in a center, no matter how we try. I believe in them. They also believe in themselves and have dreams. Solomon and Binyam are in Awassa, they continue their education at the same school, so we didn’t say goodbye to them. We will continue to help them with their lessons and support their families so that they have the best possible living and learning conditions as possible.